Uitgave nieuwsbrief ca. 1 a 2 weken vóór ledenbijeenkomst
Beste vogelliefhebber,
Nederland zit op slot. Toen Rutte dat zo zei, schrok ik wel. Dat betekent nogal wat voor de mensen, voor ons dus. We leven nu al 9 maanden in een bubbel. We gaan nog amper met anderen om, alleen als het niet anders kan tref je nog wel eens iemand, b.v. in de winkel. Ik vraag me hierbij wel af hoe het verder zal gaan. Ik vind het spannend voor mijzelf en mijn gezin. Ik vind het helemaal niks, geen bal aan. Je zou er depressief van worden. Gelukkig heb ik mijn liefhebberij, dat geeft afleiding. Ik bedacht me hierbij dat het schrijven ook afleiding geeft. Even lekker bezig met wat anders. Ik heb al jonge personatas in de blokken. Ik heb zelfs jonge serama kuikens, de 2 hennetjes zaten samen zomaar te broeden. Ik heb ze maar laten gaan. Hoe bereiken we toch onze leden in deze tijd? Hoe houden we elkaar
bij de BEO betrokken? Die vraag hoor ik vaak. Eerder hebben we besloten met extra nieuwsbrieven te komen. We kunnen elkaar daarin wat extra informatie aanbieden. Nu ook weer twee verslagen met de nodige informatie. De laatste jaren lieten we bij de kweekverslagen op de 1e afdelingsavond ook al foto’s zien. Ik vond op internet een artikeltje over een groep baardmannetjes. Dat liep niet goed af. Ik voeg even een persbericht bij van de organisatie van de ooit Meppeler vogelmarkt. Begonnen in Meppel in de markthallen, een paar keer in een manege in Staphorst, de Prins Bernhardhoeve in Zuidlaren, de TT-hallen in Assen en nu dan de Evenementenhal in Hardenberg. Voor ons 5 kwartier rijden. Op zaterdag 27 maart 2021 en zaterdag 16 oktober 2021 staan de markten gepland. Ik hoop echt van harte dat we dan weer “ uitgekooid “ mogen zijn. Het is al verrekte jammer dat de vogelmarkt van Zwolle eerder naar Oss is gegaan. Voor heel veel leden was deze markt belangrijk. Verkopen en kopen van vogels. Gezellig met elkaar een dagje alleen vogels! Assen is van dezelfde eigenaar als de IJsselhallen, andere plannen en dus andere klanten! Ik ben heel erg blij voor het noorden dat het gelukt is om Hardenberg te regelen. In Assen stonden we vaak met de BEO. Ik vind dat we dat ook in Hardenberg moeten doen. We moeten daar toch onze vogels kwijt en ook kunnen we de nodige vogels krijgen en afspraken maken. Ik stel me voor dat we als we hier massaal met elkaar de schouders onder zetten we een goede concurrent kunnen worden van Oss. Dat is Nb. 2.15 uur rijden.

Ik werd vorige week blij verrast met een bijdrage op TV. van ons lid Germ vd Burg. Werkzaam bij het Fryske Gea werkte hij mee aan het programma Vroege Vogels op TV. Hij liet heel veel moois zien van de IJsselmeerkust, zijn werkgebied. Een goede tip voor de aanstaande feestdagen, kijk eens in de vogelkijkhut op bij Mirns.
Ik werd door Jos Wokke geïnformeerd over de gezondheid van ons lid Lou Velleman uit Koudum. Hij was ernstig ziek. Vandaag, 18/12 is hij overleden. We weten dat hij een zoon en dochter heeft. We wensen de familie heel veel sterkte in deze verdrietige tijd. Ik wens alle mensen die zich verbonden voelen met de BEO hele goede feestdagen toe. Pas goed op elkaar en blijf vooral gezond.
Met sportgroet Sicco Veenstra

Vogelmarkt Vogelweelde verhuist naar Evenementenhal Hardenberg!

Vanaf 2021 zal Vogelweelde haar internationale vogelmarkt niet langer in
EXPO Assen kunnen houden. Daarom verhuist de markt naar Evenementenhal
Hardenberg. Een geweldige locatie om de markt optimaal te kunnen organiseren en verder te laten groeien. Met meer dan 7000m2 wordt de markt groter
dan ooit!
Evenementenhal Hardenberg is prima bereikbaar. Parkeren is gratis!
De markt wordt gehouden op zaterdag 27 maart 2021 en zaterdag 16 oktober
2021. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus kunnen er wijzigingen optreden. Houd daarom onze website in de gaten.

———————————————————————————————————————–

Tekst printen? Selecteer de tekst, daarna met de rechter muisknop er op klikken,
in het menu wat dan verschijnt op afdrukken klikken, wel even de printer aanzetten!
————————————————————————————————————————