Clubavond

6 maart jl hield Jan Weistra een prachtige lezing over New Zeeland.

Maandag 7 september toonde de heer Nico Jorg een prachtige stoere film over zijn reis naar Antarctica.

p1100225 p1100235 p1100238 p1100246

j.l. 2 November hebben we genoten van een dia en filmvoorstelling van Johan de Jong over uilen  en speciaal de kerkuil
JohanDeJongUilen
UilenKerkuilen

De heer Jan de Klerk gaf 13 april een lezing over Gouldamadines
P1080316index_clip_image002_0005
Unieke lezing over gouldamadines j.l. 13 april

Maandag 13 april hadden we  al weer onze laatste clubavond van dit seizoen.
Op deze avond kam Jan de Klerk  uit Swifterbant een lezing geven over gouldamadines. Hij toonde beelden van het leven van deze vogels in de natuur in Australië en hoe de goulds bij ons worden gehouden.
Jan is bestuurslid en redacteur van de Speciaalclub Natuurbroed Gouldamadine Nederland en kweekt al jaren met deze prachtige vogels.  Hij kon ons veel vertellen over de kweek, ziektes en het houden van deze schitterende kleurrijke  vogeltjes.  De vogeltjes worden zeer veel in Nederland gehouden en de speciaalclub telt inmiddels  zo’n 700 leden.

—————————————————————————————————

Maandag 7 oktober 2013 hebben we kunnen genieten van een presentatie over het vrijwilligerswerk dat Martin van Wijngaarden in Afrika heeft verricht.

P1050565P1050578P1050581P1050582